Ben jij een betrouwbare partner?

Zien jouw klanten jou als een trouwe en betrouwbare partner? 

Hoe ‘betrouwbaar’  presenteer jij jezelf? Op welke manier doe je dat? En hoe consequent en doorgedreven doe jij dat als ondernemer?

Lees even mee: de omstandigheid: een Event. Situatie 1: marketing guru in Nederland:..losse kledingsstijl- shirt en korte broek voor zowel de medewerkers als presentatoren, hang- sfeer-formule, comfortabel, leerrijk, powerpoints worden nagestuurd, heel veel info, lekkere en verzorgde hap tussendoor, …klasse.

Situatie 2: marketing guru in België…iedereen strak in het pak, ook de medewerkers, luxueuse zaal, strak ritme van presentaties: perfect getimed, leerrijk met extra schrijfmateriaal, heel veel info, lekkere en verzorgde hap tussendoor, …klasse.

Beide zijn ‘top’. Beide zijn mega succesvol. Inhoud is quasi identiek. Dynamiek identiek. Aanpak volledig anders. Waar in Nederland het ‘chillen’ eerder als standaard wordt aangenomen, is er bij ons Belgen nog meer het -om iets serieus te verkondigen moet je ook jezelf serieus presenteren in pak-. Het zijn beide waardevolle voorbeelden voor ons allemaal. Maar ze zijn helemaal anders in hun Zijn. Ze zijn beide heel erg betrouwbaar…

Welke stijl bevalt je het meest? Hoe jouw keuze ook is: feit is, beide hebben jarenlang keihard gewerkt om deze betrouwbaarheid te kunnen uitstralen. Dit hebben ze ondanks vaak ‘niet zo goed lopende campagnes en ideeën’ consequent en frequent uitgedragen. Ze hebben daar een ‘draaiboek’ over gemaakt. Welke stappen ze dienen te nemen om zichzelf blijvende als betrouwbare ondernemers te laten zien, zodat jij en ik probleemloos en zorgeloos hun adviezen accepteren. Hun producten en diensten kopen.

Hiervoor maken ze gebruik van een slimme en gerichte content marketingstrategie. Wat zorgt voor succesvolle resultaten. Dat geldt niet alleen voor deze guru’s, of de grote ondernemingen (Cola, Nike, Bosch,…..) ook voor kleine handelszaken en zelfstandigen werkt deze manier van werken super.

 

Wat is gerichte content marketingstrategie? Simpelweg gezegd: jezelf als een betrouwbare en trouwe partner presenteren De gemiddelde klant van vandaag raakt niet meer zo snel overtuigd van jouw product of dienst omdat jij een betaalde advertentie hebt geplaatst. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk op eigen tempo online op zoek naar antwoorden op zijn vragen en de beste oplossing voor zijn noden. Om hem te overtuigen om gebruik te maken van jouw bedrijf, jouw aanbod en jouw diensten moet je dus passende antwoorden geven op zijn vragen. En dat is nu wat content marketing doet! Relevante en interessante inhoud aanbieden aan jouw cliënteel of potentiële klanten als antwoord op ‘iets’ wat de klant nodig heeft. Een weetje, of een handigheidje of een inzicht waarmee hij aan de slag kan. Zelf. Per direct. Hiermee maak jij het verschil. 

Het meest gehoorde excuus is: ‘jamaar, daar heb ik geen tijd voor en bovendien wat moet ik vertellen?’. Jouw valkuil. De valkuil van de meeste ondernemers; Jij als expert in datgene wat jij doet, jij bent soms zo’n  ‘vakidioot’, dat alles ‘normaal’ lijkt.  Alleen…voor jouw klanten is jouw product of dienst vaak niet zo duidelijk. Wat voor jou een evidentie is, is heel vaak voor jouw klanten een bron van verwondering en ontdekking. Een ‘zo had ik het nog niet bekeken’ moment als het ware.

Alleen, zelfs als je al eerder in de meerwaarde van content marketing geloofe, komt het effectief ‘doen’ waarschijnlijk pas na alle dagdagelijkse beslommeringen. En dat is niet zo slim. Een gemiste kans. Zie het gerust als een soort vreemdgaan….ontrouw aan je klanten. Het is hierbij belangrijk voor jou om te weten dat Content marketing goedkoper is en meer oplevert dan de traditionele kanalen zoals bijvoorbeeld betaalde reclameadvertenties. 70 % van de klanten wil een bedrijf liever leren kennen via een interessant artikel dan via gelijk welke vorm van reclame. Immers zo’n artikel zorgt voor een nauwe verbinding tussen jou en je klant. Ze zijn letterlijk en figuurlijk warm gemaakt voor jouw diensten en producten….inkopper!

Anyway: Hoe zie jij jezelf als ondernemer? Naar de buitenwereld toe bedoel ik? En hoe belangrijk vind jij het om te werken aan jouw ‘shining’ naar de buitenwereld toe? Zie jij jezelf als een integere, eerlijke en empatische ondernemer, een expert in zijn vakgebied, die het beste voor heeft met zijn klanten? Een ondernemer die echt van betekenis is en die wenst te helpen? Dan heb jij jouw Content marketing nodig om dit te ‘staven’. Te bewijzen als het ware. En niet zomaar af en toe lukraak iets op de markt brengen, maar op een consistente manier. Via artikels, blogs, e-books, vlogs, FB lives, templates, stalen, vip arrangementen, enz…..

Durf gerust creatief te zijn in jouw content. En laat je niet afschrikken als er in den beginne amper reacties komen….jouw plaatsje op de markt is verzekerd! Waarom ik dat weet? 🙂 Jouw concurrent doet dit nog niet. Zeker weten. Dus go for it. 

Alvast heel veel succes: ik volg jullie content op de voet….

Kan ik je ergens verder mee helpen? Neem gerust contact op.

Annemiek

ps: Ken jij andere ondernemers die met deze info aan de slag kunnen? Stuur ze dan deze blog door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie!

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten